Gedrag vertalen in het onderwijs

Ervaar je last van het gedrag van een leerling?

Herken je ze?
-De leerling die niet wilt luisteren,
-Die niet geïnteresseerd is en alleen maar zijn eigen plan trekt
-Die het liefst achterste voren op zijn stoel zit,
-Heel druk is,
-Snel afgeleid is,
-Altijd weer woord heeft,
-Continue de aandacht trekt met zijn negatieve gedrag
-Niet op let en daarna toch vragen stelt,
-Je geduld continue op de proef stelt.

En je merkt dat het je niet lukt om pedagogisch verantwoord te reageren omdat je:
-Boos wordt,
-Geen grenzen durft te stellen,
-Zuchtend tot stilstand komt,
-Getriggerd wordt,
-Geen geduld (meer) hebt,
-Je merkt dat je een beetje bang bent,
-Leegloopt in energie,
-Het liefst zou vluchten,
-Je het liefst door de grond zou zakken omdat je jezelf schaamt,
-Bevriest en niet weet wat je moet doen,
-Het huilen je nader staat dan het lachen.

Kortom je reageert niet zoals je zou willen.
En je merkt dat het een terugkerend probleem is, waar je zelf last van ondervindt en je bent bereid om naar jezelf te kijken?
Dan kan ik je helpen!
Mijn kijk en probleemaanpak is anders, werkt effectiever, geeft meer energie op lange termijn en is duurzaam.
En bovenal verandert er iets bij jou èn je leerling.

De methode waar ik mee werk
Het uitgangspunt waar ik mee werk is het verhaal wat jij als docent vertelt over je leerling.
Dat wat jou raakt is mijn werkterrein.
Werken met deze methode betekent dus dat je als docent, naar jezelf moet willen kijken.
De waarom achter je handelingen, reacties, gedrag en overtuigingen van jezelf komen naar boven.
Een vertaling geeft namelijk heel precies aan waar de groei mag plaats vinden.
En het geeft je nieuwe perspectieven als docent.
Na de vertaling zie je het kind met zijn gedrag ook als signaal naar jezelf, en als je de veranderingen toepast in je leven zal het gedrag ook verdwijnen.
Je hebt dan de boodschap begrepen.

Ben je bereid om samen met mij te kijken naar wat jouw bijdrage is?

Wat bied ik?
-Telefonische afspraak om een eerste screening te doen.
-Een intake waarbij jij vertelt over het probleem gedrag van de leerling.
-Eventueel kijk ik een dagdeel met je mee in de klas.
-Ik vertaal het gedrag van de leerling voor jou.
-En ik koppel dit terug tijdens een gesprek.
-Samen bekijken welke groei/beweging en kansen er zijn.
-Na een maand is er een follow up.

Resultaat
-We achterhalen de oorzaak van de trigger bij jou.
-Doordat er bij jou iets verandert heb je geen last meer van het gedrag van je leerling.
-Doordat er bij jou iets verandert verdwijnt het gedrag van je leerling.
-Of je ziet het probleem nu als een signaal waardoor je samen met je leerling stappen zet naar een fijner werkzaam leven

Heb ik je interesse gewekt?
En wil je weten of ik iets voor jou kan betekenen?
Neem dan vooral contact op!
06-19214345